Måndag 16 mars

I morse läste jag i mitt horoskop att idag skulle jag få en liten guldkant i min lilla tillvaro, och nog blev det så!

Jag kan börja med att idag har jag träffat en jätte rolig, trevlig och lättsam tjej som heter Anna.
Vi har jobbat som bagagevärdar idag, och precis som det låter handlar det mycket om att köra bagage i den här lilla söta "bilen" till Ishotellet, upp till bussen in i stugor m.m. m.m.



Men inte nog med det så har vi kört omkring, eller Anna kör och jag sitter brevid, för man måste ha skoterkörkort..
Vi har hunnit med lite smått och gott vi har bl.a. tagit oss en skotertur upp till Konka (eller coop som vi säger) mycket kul, eftersom det var första gången jag sitter på en skoter :)

Vi har även tagit oss en sväng ner till Älven för att se lite närmre på hur dom tar upp isblocken:



Först skär dom ut rektanglar med en fet j**la såg..



Efter det så tar traktorerna upp blocken och transporterar upp dom till fryshuset där vissa bevaras som dom är, vissa sågas itu och andra blir isglas :)

Jag har även fått en så gullig arbetskamrat som vet att jag är så ´faschinerad av hotellet så han har fixat en slags bok till mig (värde 235:- tror jag det var) där kan man se bilder från varje svit och läsa konstnärernas tanke bakom dom, sånt är ganska intressent tycker jag :)

Även första gången jag har träffat på en riktig ren, och en en uppklädd same :)



jag, renen och samen, ganska kul :) haha

Dom skulle faktiskt håmta upp ett par som skulle gifta sig och skjutsa dom till kyrkan..



Härligt att se så kära och lykliga :)
(hon hade nog även den vackraste brudklänning jag sett!)

Anna och jag hittade även ett annat nygift lyckligt par.. hihi ;)



Jag har även fått ett väldigt positivt svar ifrån Lysingsbadet idag :)
Att dom till och med självklart ville ha mig hos dom i sommar, och så ville dom heller inte att jag bara ska vara i receptionen.. Dom behöve någon  till en ny speciell arbetsuppgift, för dom ska tydligen börja satsa mera på gästbemötandet även utanför receptionen, så dom ville ha någon social, framåt och som inte är rädd för utmaningar.. Så frågade dom MIG! Helt otroligt :)
Så arbetsuppgifterna var inte helt klara än eftersom dom aldrig haft något sånt här tidigare men tydligen kommer det bli att jag både arbetar i reception, lilla turistbyrån(precis brevid), kanske lite i barnaktiviter och ganska mycket med gästbemötande :) Att jag kommer bli lite som anisktet utåt för dom, det känns stort faktiskt! :)

Och om ni känner mig rätt var jag inte sen att svara JAAAA, VA KUL! ;) haha
Precis ett sånt jobb som jag vill ha, ingen dag kommer bli sig lik.. kan inte bli bättre tror jag! :)

Froda och jag har även fått bekräftat att vi är lediga på fredag och att på torsdag-fredags ska vi sova i Icehotel ;) längtar..


Nu måste jag skynda mig in på vårt lilla rum (Kurre har börjat springa på toaletten!!!!!)

Imorgon ska jag vara på en avdelning som heter M.A.I.S, och jag har knappt en aning vad det innebär
så det är lika spännande för mig som för dig! :)


puss & kram,


Kommentarer
Postat av: Måddsan...

Då får jag vara den första som får gratulera till jobbet...

Tänkte du på renkött när du stod jämnte renen?

Ha Ha..

Nu ska jag gå till kojs..

Natti natti och kramar från oss...

Molly skickar en tass..

2009-03-17 @ 22:21:00
Postat av: sofie!

tänkte bara sägaatt det är 7.5 grader här.. i skuggan! o inte ett moln på himlen: ) kommer ju va brun när du kommer hem,(A)

2009-03-18 @ 14:41:55
Postat av: Mamsen

Jasså du Måddan,du trodde att du va först..Hihi

Vilken bra dag du haft,mycket olika saker du fått

se o vara med om-kanon!!Fina bilder oxå :)

Övernattning nu..spännande,välj ett fint o

varmt-haha ;)

Kram kram

2009-03-18 @ 21:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0