Måndag, 9 mars

Dagarna bara springer iväg känns det som, haha redan den 9onde det var nyss den 5.e heeeerrrreguud va fort det går! ;)
Jag måste säga att jag kan inte annat än le när jag ser att både svärfar, passen mammsen jennie pennie o måddan kommnterar, vilket är väldigt kul! Kul att ni är intresserade av att höra det senaste från lille Jukkas ;)

Idag är den hittills kyligaste dagen faktiskt, idag har det varit runt -8 grader här uppe, dock snöade det inte så mycket idag som igår.  Faktiskt är -8 knappt ens kallt, det är precis lagom så man blir lite rosig om kinderna och blir sugen på varm oboy ;)
Iallafall, som ni vet var det ju min första dag här på Icehotel idag... SKITBRA! jag känner mig så välkommen och folk är så intresserade och glada:) Det gör det mycket roligare. Redan efter några timmar så kändes det som jag nästan kännt alla dessa människor förr, helt galet kul :)
Till skillnad från stackars Frida som knappt sovit inatt för hon varit så orolig för städavdelningen.. Inte så konstigt kanske när Sonja, fridas handledare till o med fick säga till dom otroligt tråkiga tjejerna i fredags när vi var där, för att dom ens inte kunde hälsa på oss.. Sonja fick säga till dom "Ni kan vel åtminstone hälsa! " så lite förstår jag frida.. Frida berättade att dom var lika tråkiga och sura mot henne idag, frida försökte vara trevlig o prata lite men dom bara svarade på om frida frågade någonting utan att ens vilja veta något om henne, det är så illa att hon har ångest för att gå tillbaka dit.. dessutom ska hon åka hem på 30 min lunchen imorgon för hon känner sig så utanför :S stackare..

Men om jag ska återgå till första dagen på arbetet, alltså Dressing room, så började jag vid åtta och när jag kom fram var det som mest stimm där nere.. För när man bor i ett Isrum så är det ju inga dörrar in till rummet så man förvarar all packning i skåp i ett omklädningsrum, och då redan vid åtta var så gott som alla vakna.
Och då dom sprang omkring överallt i långkallingar myströja stora boots och morgonfrilla :) och så lämnar dom ju in sina sovsäckar och lakan som dom fått för mellan 10 - 8 varje dag är det s.k. "öppet hus" i Icehotel,
då folk alltså betalar 295:- för att gå in och bara kolla! Helt galet.. Sen när det började lugna sig i dressing room så började vi hänga upp alla dessa blöta och ganska illaluktande sovsäckar, tänk dig lukten av blött/fuktigt och fuktigt renskinn = uuurrrrrssch :P men men dom måste ju torka tills dagens ankommande gäster kommer och ska in på rummet på kvällen.
Jag hade en jätte trevlig kille, Fredrik, som förklarade allting om hur det går till oså på den avdelningen:)
Jaa, vad kan jag säga mera den här dressing room avdelningen innebär mest hänga upp och torka sovsäckar, kasta trasiga kläder, ge klädutrustning till alla ivriga glada turister ( 90% är engelsmän just nu, så engelskan som just nu är mera svengelska kommer nog förbättras under min tid här, vilket känns väldigt bra!), så håller vi även ordning på toaletterna och tömmer handdukar och håller reda på gästernas större bagage :) jaa, det är ganska bra sammanfattat av vad som hänt idag i stora drag..

Så imorgon jobbar jag 8-16.30 och Frida 11-19.30.


Nu är det dags för dusch och sängen tror jag, jobb och riktigt frisk luft tar på en...  ;)

puss och kram sanna,


Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj vad mycket bokstäver jag missat ser jag, och självklart ska det vara att det är Öppet hus mellan 10-18 ;)

puss

2009-03-09 @ 20:30:04
Postat av: sofie!

tror du har en syster med :)

2009-03-09 @ 21:00:24
Postat av: Sanna

Jajuste, de har jag ju ;)

2009-03-09 @ 21:23:37
Postat av: Mamsen

Hallå i Jukkas :) Va skönt att du trivs o att de va bra!!Men STACKARS Frida :( hoppas det blir bättre,dom e kanske bara rädda för konkurrens,bara att säga till annars för ni har ju ett tag kvar.

Låter mysigt att få sova på torkade sura,illaluktande skinn :< hualien!!

Ha de gott o kul!! Puss o Kram

2009-03-09 @ 22:45:11
Postat av: Jennie

Hey på er där uppe! Stackars Frida, vilka j-a bittra kärringar!!!

Kanonkul blogg! De e så jag nästan kan höra o se dig framför mig när jag läser. Ha ha ha...:)

Skulle va trevligt med ett smakprov på renkött när du kommer hem...Tjingeling!

2009-03-09 @ 23:14:26
Postat av: Jennie

Hey på er där uppe!

Stackars Frida. Vilka j-a bittra kärringar!!!

Kul o läsa va du gör o så. De e så jag både kan se o höra dig tycker jag... Ha ha...:D

Ja, dressingroom passar väl dig kan jag tänka mig.

Tjingeling

2009-03-09 @ 23:21:18
Postat av: Jennie

Oj då. Blev visst lite galet här:(

2009-03-09 @ 23:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0