Söndag, 22 mars


Hellu :)

Idag kommer Bettan in och säger, typ "Ddet var värsta Norrskenet igår! Men jag vågade inte väcka dig"
Gissa om jag blev sur, haha allt jag har kvar att se (känns det som) så är det ett riktigt norrsken.. haha
jag har ju bara sett två små gröna moln typ:) haha aja inget att göra åt, hoppas det blir något mer innan vi åker hem :)

Vi har även fått reda på vad norrsken är.. "Ett norrsken uppstår när solen precis har gått går ner under horisonten, och då reflekteras solens strålar upp till atmosfären" Ganska häftigt! Hoppas verkligen jag får se ett stort norrsken :)




Annat övrigt som är ganska kul, Kurre har fått låten "Vad har du under blusen, Rut" på hjärnan.. men han sjunger fel melodi och fel text.. så här låter det flera gånger per dag här hemma, i full stämma och full norrländska (obs varje u uttallar han y, haha vilket gör att de blir extra kul)  "Vad har du på blusen.. vad har du som putar yt,"  ;)

Idag kom Camilla, hunden och hennes föräldrar, Barbro och Lasse hit stracxefter tio, för vi skulle ut och pimpla :)
Så vi åkte runt hav 11 imorse, och var hemma strax efter 15.
Vi grillade lite korv, fläsk, renkött och omelet blev de också.. och kaffe över eld såklart ;)
Pimplandet gick itne lika bra, haha efter ett tappert försök gav jag upp (oväntat?) Fridas tålamod var därimot större men tyvärr ingen fiskelycka idag.. Den enda som fick en liten firre var Lasse.
Väldigt trevlig dag, här kommer lite bilder:



Gänget!



Raggar bettan ;)



Kurris





Firren var 2 m och vägde runt 80 kg! DE NI ;)





Grim,





usch, haha



Camilla,



Ett annat sätt att pimpla? haha



Skön dag :D och helt röda i fejjat nu, så nog tar solen här uppe också..

Nu ska vi äta och duscha lite innan fridas faster med familj, och farbror med familj kommer på lite födelsedagskalas :)


Imorgon börjar Frida på värdavdelningen, och jag på guideavdelningen :)

puss & kram    

Kommentarer
Postat av: Anonym

oo...när storfiskarn drar en vals...vad sa du om firren..2 m och 80 kg?!..inte illa..värsta storsjöodjuret..haha...ni ser ut att ha det riktigt skönt där uppe tycker jag!

Kram och ta hand om dig!

2009-03-22 @ 19:14:42
Postat av: Pappa M

ja du..när storfiskarn drar en vals räcker inte armarna till..skapligt fisk,värsta sjöodjuret..2 m och 80 kg!...haha...ni verkar ha det riktigt bra där uppe tycker jag!

kram o ta hand om dig!

2009-03-22 @ 19:19:07
Postat av: Sanna svarar

Pappa M: Haha nee absolut inte! ;) ahaa fatta vilken bjässe, sörre än mig på alla vis ;) haha!

Jo vi har det skit bra, haha nästan så vi skulle kunna stanna några veckor till :D

Ha det yoppen! Kramkram

2009-03-22 @ 20:53:06
Postat av: sofie!

stanna du kvar ngr veckor till ;)

2009-03-22 @ 22:00:17
Postat av: sofie igen

btw,som att den där fisken var 2m;S har gått o tänkt på de typ hela dagen ;o

2009-03-22 @ 22:07:58
Postat av: Mammi

Åhh va kul att få se o va me er!

Men då,inte mkt napp där,men det behövs ju inte när man får såna bjässar!! räcker ju till alla som sagt..

Jaa,de verkar inte gå nån nöd på er..utan bara har det bra.

Hoppas det blir bra med era nya arbuppgifter.

KRAM ;)





2009-03-23 @ 10:27:44
Postat av: Måddsan...

Först vill jag att du grattar Frida från oss..Hurra Hurra...

Det verkar som att ni stortrivs..

Så söt du är i mössan...

Jo,,, Jag menar det..Hoppas den värmer..

Här känns det som vinter idag...och

i lördags var det en av de bästa soldagarna på länge.. jag som trodde att våren skulle komma!!!!Vi spelade kubb..ute på ön..hade jättetrevligt...

Jag skulle oxå vilja åka skooter...Många kramar...

2009-03-23 @ 18:45:36
Postat av: Fam Ekström

Alla skickar kramar här i från

och så Molly så klart....

2009-03-23 @ 18:47:18
Postat av: Måddsan...

Tisdag...24-3-2009



Vad var det jag sa i går i inlägget..

Idag när vi vaknade var det precis vitt på backen..

Jag kände det i luften i går...

Ville bara säga det..Kram

2009-03-24 @ 19:17:40
Postat av: Sanna svarar

Sofe: Hoppas du får riktiga mardrömmar!!!!!!!!

2009-03-24 @ 20:27:04
Postat av: Sanna svarar

Mammsen: Kul att du tycker det! :) haha nej nje, ingen nöd på oss inte, vi har de nog bättre än bäst må ja säga;) haha kramkram

2009-03-24 @ 20:30:36
Postat av: Sanna svarar

Måddan: Haha, söt o söt, mera muppskalle skulle jag kalla det :D haha

Kan tolkas fel, men vi har det verkligen sjuktbra.. alltså aa haha helt underbart att komma bort lite faktiskt :) Spelade ni till o med kubb, åå guud va mysigt :) Det låter ju inte helt fel alltså, hoppas vi har riktigt vår-väder att komma hem till!

KRAM KRAM

2009-03-24 @ 20:37:02
Postat av: Sanna svarar

2009-03-24 @ 20:38:18
Postat av: Anonym

Fam Ekström: EN STOR KRAM TILL ER ALLA...

från lilla mig! Vi ses SNART :)

2009-03-24 @ 20:39:40
Postat av: Sanna svarar

Pappa: Amen fattar du vilken bjässe! haha inte riktigt så stor som jag skrev, men kanske 2DM * 0.8DM iaf, haha lite scary ändå :D

Kram kram , ha det toppen!

2009-03-24 @ 20:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0