Tisdag, 17 mars

Hey kära blogg :)

Idag har jag varit på en avdelning som kallas för M.A.I.S, och om jag ska dra lite fort vad det innebär så är det så att mais förbereder inför lite större grupp-ankoster, så som t.ex. företag, organistatoner os.v..
Mais ser främst till att packa ihop utrustning till var och en, och sedan lämnar de i en stuga som finns framför Kiruna flygplats och sedan väntar där tills gäster ankommer, som idag t.ex. kom en grupp männsikor på ca 12 pers från Volvo i typ portugal afrika spanien någonstans (dom pratade iaf portugisiska).
Dom flesta grupper som kommer väljer, vad jag förstått, att åka med hundspann till Icehotel så då ser vi till att dom får rätt skor, overall och allt dom behöver.. sedan när dom beger sig iväg med hundspannen så tar vi deras bagage och skutsar det tillbaka till hotellet och sätter in deras väskor i rummet/båster/skåpet/stugan som dom ska till :)
Haha, typ så är det om jag förstått.. haha Om någon från Icehotel råkar läsa och jag har fel får ni gärna rätta mig!



Här förbereds det inför åk, framför flygplatsen..



Sötisar :)



Bilden kan verka väldigt grym, det tycker jag också men här i är dom bara under transport till nya uppdrag så att säga ;)
Så jag tror inte dom lider någonting utav det för alla är väldigt glada och ivriga pigga hundar som bara vill ivääg..


Det var dagens arbetsuppgit, inte mycket mera att berätta om idag faktiskt :)

Nu ska jag plugga lite och imorgon blir det sovmoorgoon :D (11.00, gött)

puss hej,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0