Tisdag, 24 mars


Min andra dag på guide, och jag blev verkligen självständig! :)

Idag var det tänkt att jag skulle få följa med som bussvärdninna, men pg.a. lågkonjuktur så fösvinner folk även härifrån så det är väldigt dåligt med folk.. just därför blev jag satt på att vara bussvärdninna själv från ICEHOTEL till flygplatsen!
Utan att ha ens varit med och sett hur det ska gå till, eller vad man säger så hamnade jag tillslut på en buss med lite passagerare hade mitt lilla handskriva "manus" som en tjej skrev snabbt ihop åt mig och framåt bar det, så jag hade inget annat val än att ta micken och föst prata ch tacka för besöket o.s.v åt två svenskar.. sen det värsta..
en massa engelsmän!! pinsamt pinsamt, men engalska pratade jag och till flygplatsen kom dom :)

När jag väl kommit tillbaka till Icehotel var jag tvungen att hitta min nuvarande handledare, Tuula, för ett schema.
Det fick jag också, även det lite varierande med reception imorgon, telefonväxel på torsdag o.s.v Kul att pröva-på allt! :)
Tror faktiskt jag har prov jobbat på varje avdelning som finn på Icehotel sen, haha..



Så ser faktiskt huvudingången ut till ICEHOTEL i år, lite besviken må jag säga att jag blev, att de inte ser ut som på bilderna!

Efter att jag hämtat mitt schema kom Mona typ springande mot mig:
- Sanna, vi har ingen som kan hämta upp lite folk som kommer med hundspann från flygplatsen nu, kan du möta upp dom och visa dom runt lite?
Jomen visst, kan vel inte vara så svårt tänkte jag jag vet ju vart allting finns nu o så, så visst!
Går ner mot älven och hör hundar skälla, och folk i icehotell overaller.. som SJÄLVKLART pratar engelska..
Då nästan vände det sig i magen.. haha :) Heeelt själv ingen back-up, lite stelt och gästerna fick hjälpa mig få fram vissa ord men det gick bra och dom hittade sitt bagage och vart dom skule ta vägen.. haha.

Men man måste ju verkligen ställa sig framför engelskan för att lära sig,
så ska man lära sig så ska man vel gå på´t rejält, eller? haha

Nu ska fridis och jag sova, vi börjar 10.00 imorgon.. frida på avdelningen där man hämtar upp gästers bagage på flygplatsen och jag i receptionen.. I´m soo exited

puss och kram   

Kommentarer
Postat av: Magnus B

Well well..im o very happy that you seems to handle the english language...i think that you perhaps got that ådran from moi..:) Det är inte illa och ta tag i och börja snacka engelska sådär..vet hur det kan vara,man står där som ett fån och inte alls får fram orden..bara knyter sig!Får jag hälsa också? Ok..då vill jag hälsa till Sofie hemma i Västervik..hoppas du mår bra och kryar på dig!Puss puss Sofie!Så..det var det..sovdags här...Ha det bra//Kram

2009-03-24 @ 22:43:46
Postat av: Kattis Liffner

Hej Sanna!!!Vilken erfarenhet din upplevelse lär bli!!Du verkar inte backa för nåt!! Kanon o kör så det ryker. Ha det gott....Kattis

2009-03-25 @ 16:55:44
Postat av: sofie

pappa: .l. (fuckyou finger)

2009-03-25 @ 17:17:49
Postat av: Sanna svarar

Magnus B: Yees, i also thougt that i´ve got that ådran from you ;) and i´m very thankfoul for that! It helps me ALOT :D

Klart du får hälsa, go a´hed baré ;)

haha kram

2009-03-25 @ 19:16:32
Postat av: Sanna svarar

Kattis Liffner: Åh gud va härligt att höra! Jag ska verkligen försöka att inte låta mina drömmar rinna ut i sanden :) Ha det gott du också :) kram

2009-03-25 @ 19:18:22
Postat av: Sanna svarar Sofie

Sluta var så j*vla dum mot han, katiga unge!





(;D)

2009-03-25 @ 19:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0