Torsdag, 12 mars

Ojojoj, nu vet jag knappt vart jag ska böja.. haha.
Idag har jag varit med Maria och Emil på underhåll alltså, så vid halv 7 i morse gick jag omkring och väckte gäster i korridorerna med Emil, haha ganska kul att senyvakna människor, och rätt va det var såg vi en tjej dyka upp ur en killes lilla sovsäck (knappt 90cm) haha.. Men det är bara se glad ut och försöka att inte skratta när hon inte ens vågar se oss i ögonen haha.. så jag fick faktiskt ta fram min ljuva stämma  några fransmänns rum "Godmooorgon" haha herregud!

Sen när alla var vakna så gick vi igenom varje rum i ishotellet och gjorde i ordning rummen så det blev snyggt och prydligt igen:)  efter städet fick vi reda på att en utav världens rikaste män skulle komma ikväll runt 22 tiden, han heter mohammed och är en Ers höghet, någon svinrik o svinkänd från Arabien tydligen, så då blev det fart på all personal, då fick vi ta varsin liten tång och hink och gå och plocka fimpar snus och allt smått vi kunde hitta utomhus..
Lite bilder hann jag också ta från var lilla städ runda, haha :)



Det var ju så grymt fint väder så vi tog en liten stund i solen också :) På bilden ser ni Emil och Maria som jag jobbat med..




Som ni förstår så satt vi där och bara njöt av vädert, och den otroliga utsikten!!!

På bilden längst ner kan man se små turkosa isblock, det är alltså precis där som dom tar upp isblocken inför nästa icehotel
(och vet du hur man får isblocken så turkosa? Man håller vattnet i rörelse hela tiden, bara därför kan man få isen så, vet tyvärr inte hur, men jag ska ta reda på det..) 
 

En kille från receptionen berättade att igår hade tydligen SÄPO varit på icehotel och kollat säkerheten, och idag hade dom kommit från någon ambassad i stockholm bara för att kolla så att allt var i sin ordning inför Ers höghets ankommande.. Helt galet. Men det som vi blev lite chockade över är att han beställt en vanlig Art svit, inget lyx rum alltså ;P så jag hoppas att jag får följa med på svängen som väcker i hans korridor imorgon! :D



Efter det skulle en ny skylt upp i icehotel, så jag hjälpte Emil att fixa lite tills mitt tålamodrann ut i sanden! haha :)  Man måste vara väldigt pillig och lätt på handen nämnligen.. 

Jaa sist men inte minst så började vi med att lägga in ny färsk vit snö i heeela jävla Pelarsalen som man kommer in i, ska ladda upp lite bilder från icehotel idag också tänkte jag :)
Pelarsalen är alltså inte liten, den är kanske runt 50*6-7 meter! vet inte exakt hur lång.. så emil krattade och Maria och jag sprang med skottkärror och lassade på och dumpade av i säkert 12 gånger var.. och det tog! fan alltså jag var så slut att Kurre tillomed sa typ, "Har du fått jobba idag, haha" ;) japp så kan det gå..
Imorgon blir värre, då var vi 6 st långa korridorer att BYTA GOLV HELT på! Först bort med gammalt grått golv och in med ny vit snö, fyfan jag fasar..

Efter den traditionella 17-middagen så åkte vi in till Kiruna och hälsade på en tjej, Camilla 20 år, som Bettan och Kurre känner, hos henne var även hennes far.. Haha mamma, eller alla andra också föressten, du skulle nog inte gilla honom! hahaha vi pratade om det, för han jobbar som kontorspolis och han och om det var 9 eller 10 poliser till har koll på ALLA fartkameror i hela landet.. så det är dom som skikcar alla härliga lappar ;) haha
Det är alltså bara dom tio i hela landet som har hand om att skicka böter till fartdårarna :D Så aa, haha det var ganska intressant ;)

Nu ska jag gå och lägga mig ihopp om att få väcka en av världens rikaste män! :D

Imorgon efter jobbet ska vi åka in till Kiruna och festa på något ställe som heter Ferrum med Camilla, så kanske inte hinner blogga imorgon men desto mer blir det att läsa sen på lördag! wiie ;)  

puss och kram, ha det toppen (det ska vi ha) :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Halloj.

Förstår att ni stormtrivs. Måste ju absolut va världens bästa praktik!!!

Jahå, en rikis på plats...De du Sanna, passar ju dig;). Här händer det inget speciell. Jobbat svinmkt i veckan, så helgen blir nog lugn.

Kram Kram

2009-03-12 @ 23:11:50
Postat av: Mamsen

Hejsvejs!

Ojdå en kamerapolis haha..jaja inte fått nån lapp

än,dom är ju norrlänningar o det gillar ju jag-haha.

Hoppas ni hade lika trevligt som jag igår,ikväll blir det lite tv m melodifestiv såklart o inte så sen timma för imorrn är det arb igen precis som du ;)

Ha det bra,hälsa fam.

Puss o Kram

2009-03-14 @ 19:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0