Nyckelpiga för en kväll!

Första helgen som 20-åring och hittills har veckan varit hur bra som helst, och det skönaste är att kunna gå till Glasbanken helt själv och bara strosa runt, upptäcka och pröva nytt.. typ. haha.
Men hur som helst... gårdagen. Lördagen den 23.e januari. Dagen jag varit såå orolig för och nästan drömt mardrömmar var faktiskt inte så hemsk. Den var nästan precis lagom.

Johanna sa till mig att hålla mig hemma efter klockan 15 igår, Sofie och jag gick på stan en sväng men nästan skyndade hem ihopp om att någon eller några skulle kanske hämta upp mig eller kidnappa mig.. haha.
Klockan blev hur som helst 15.00, och så blev den 15.30 och jag satt och bara väntade på minsta tecken, inte ett knyst från mobilen. Klockan blev 16.00, jag tog upp första cidern. Fortfarande inte ett knäpp från någonstans, och jag började undra om allt var en bluff? Vid 17.00 hade jag fortfarande inte hört någonting..
Men , ca 17.10 får jag ett sms av johanna : "Ta med en extra bh, halv 7 utanför västerport. puss"
Första tanken var ungefär Åh fy faan, ska jag vänta 1½h till och bli ännu mer orolig? Och hur ska jag ta mig till stan? Haha. Jag packade en liten väska med en extra bh, och alkohol. Istället för att vänta hemma så gick jag bort till Torino faktiskt. Totte var generös med drinkar och shots så när jag kom ner till stan 18.30 så kommer johanna och Nina Örnfjärder några minuter efter, binder för mina ögon och börjar gå med mig utan att säga ett knäpp! Väldigt frustrerande! haha. O va vi gick då, vi gick fram en bit, sen snurrade hon runt mig några varv så fortsatte vi gå och snurra runt mig lite till och så fick jag hålla för näsan och ducka... o ja allt möjligt. haha.

Det var när vi kom in i en hiss som jag började misstänka att vi skulle upp till Hampus. Jag gör en snygg entré med att ta bauta-kliv in genom dörren, vips är bindeln borta och där står:
Hampus, Andreas, Nicolina, Lisa, Johanna, Johanna och så Nina då, dom blåser små smällare med färgade snören i på mig och sjunger. Så himla gulliga var dom, haha. Måste även lägga till att Sara Larsson och Adéle kom också strax efter jag kommit!

Det värsta var nästan "inträdesprovet", jag var tvungen att ta 3 Baccardi melon shots I RAD för att ens få komma in, gissa om magen höll på att vända sig vid den sista! haha.

Jag gjorde som jag blev tillsagd och hälsade på alla och helt plötsligt har jag en Tutt-tårta framför mig. Skit läcker! (smakade tyvärr inte riktigt lika gott som den såg ut, men den gick helt klart i!) Vi åt lite tårta och jag fick en rejäl drink med massa lime och is. Tyvärr gick de lite trögt med den för jag började känna att huvudet och tungan/munnen inte riktigt hängde med som den brukar, haha! O.B.S klockan var då ca 19.30!!!!!!
Huvudet började snurra mer för varje klunk, och klunkar var jag tvungen att ta hela tiden, till slut sa kroppen ifrån och det blev vatten för mig ett tag.
Jag fick jättefina presenter av dom, det var smörknivar, pastaslev, silikonvisp, bunkar och massa bra grejer! Verkligen TACK!
helt plötsligt får jag på mig en ögonbindel och ställer mig upp och känner hur johanna tar av mig kläderna på överdelen och byter bh och på med ett rött linne.. SKÖNT, tänkte jag var det allt! Jag ville inte klä ut mig!
Vi började leka lite charader och med tiden mådde jag prima igen och dom andra tjejerna och killarna hade börjat komma igång och musiken dunkade. Fick på mig ögonbindel några gånger till under kvällen och ett nytt klädesplagg på varje gång.. Så här såg jag ungefär ut strax innan vi skulle till Palladium! (Inte riktigt lika sexig, utan kläderna var för 6-7 åringar så du kan kanske tänka dig!) haha.


Det blev galet med dans på Palladium och mina antenner och vingar blev poppis!
Jättekul, hur som helst. Och jag känner lite lättnad att det ändå var så lungt som det var på palle.
Både för min skull och för att vi fick plats att skaka lite rumpa! haha.

Lite senare fick jag och andreas skjuts hem av min kära far.

Jag är helnöjd med kvällen och ser fram imot alla bilder som togs!
Lovar att jag lägger upp lite bilder så fort jag får dom,
Om  ni vill se såklart?


Kommentarer
Postat av: Bella

Det låter som en bra kväll ;)

Grattis i efterskott!

2010-01-25 @ 11:18:09
URL: http://agb.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha, jo verkligen! :) tack ska du ha!

2010-01-25 @ 11:50:57
URL: http://sannamariabewernick.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ha ha....Kul kväll;). Men då va de ju inre så illa som du befarade ju. Kunde ju vart bra mkt värre. Fast firandet av dig kanske inte e klart än...Vem vet? De värsta till sist kanske. Hoppas du sparat lite av drickat;)

2010-01-25 @ 14:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0