Mycket snack, liten verkstad?

Detta var senaste inlägget på mina jobbiga Måsten. Gårdagen bestog faktiskt utav tråkiga måsten.
Inte överdrivet många men nu kan jag stryka några av dom!

- Formulera om mitt personliga brev, så att det riktar sig mer mot reseledare och liknande.
- Ringa fritidsresor och ta reda på varför jag inte blev utvald!
- Och så vill hon helst att jag ska söka TIO JOBB!!

- Se till så jag verkligen får min lön, som alltid brukar dyka upp den 25.e(!?)
- Boka biljetterna till Hallsberg. Jag och min kära ska ta oss en weekend hos familjen Lannhard.
- Måste även börja tänka på vad jag vill göra till sommaren och framför allt till hösten kommer!

Skönt!
 

Det mest pirriga var när jag ringde till Fritidsresor. Men jag tog mod till mig och försökte verkligen låta trevlig och hålla tillbaka all besvikenhet och nästan aggressivitet jag kände! Haha.
Kvinnan som jag fick prata med var väldigt trevlig, och hon gav mig faktiskt väldigt fina ord. Hon tyckte mitt CV såg jätte fint ut, hon tyckte att det var jättebra att jag ringde och visade intresse och sa till mig att inte tappa allt hopp för att jobba för Fritidsresor.
Men med tanke på att det var nästan 500 sökande så va dom tvungna att ta utbildade inom barn, människor som gått BF, förskolelärare och liknande. Och sa att jag hade vad som krävdes bara det att jag saknade den s.k. Teoretiska grunden. Som hon så fint uttryckte det.
Efter samtalet kände jag absolut att det var inte första och sista gången. Det kan ju vara så att nästa gång är det inte alls lika många som har den teoretiska grunden.. Så jag ger inte upp hoppet!

Tåget är även bokat till Hallsberg nu, ca 200kr var t/r (ifrån Norrköping dock, hade vi bokat från Västervik till Hallberg hade priset varit ca 900kr var t/r. Hur fan kan det skilja så mycket. Heltgalet)

Förlåt Lotta men mitt PB har jag inte ens tagit en titt på. Men jag känner mig inte så jätte desperat efter jobb precis nu. Det är till hösten. I sommar är jag ganska säker att jag vill vara ute på Lysingsbadet igen,
det var så himla roligt!
Så har jag tänkt att til hösten tar jag nog tag i Oslo igen, jag vill verkligen tillbaka. Då kan jag ju skaffa mig jobb i någon Barnehage däruppe och se till att få jobbet på Fritidsresor! Det är ju inte fel att bara komma bort lite, tjäna lite pengar och resa och skaffa körkort heller! Det finns för många hål man vill stoppa pengar i!



Söta (äckliga och stinkande) kuten Lysse!




Thea var med och extra knäckte som pirat med mig i somras!


Det tråkigaste med att flytta är att behöva göra det själv..
Är det någon som är intresserad av att flytta med mig till Oslo efter sommaren? :)


Jag känner att kommer jag inte iväg till hösten så kommer mitt liv se ut så här:
Jobba på torino, skaffa lägenhet, barn och hund.
OCH SÅ VILL JAG INTE HA DET, inte än iallafall!


Nu ska jag förbereda mig för jobbet, Torino ikäll. Kom gärna förbi!
Puss & Kram Sanna


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du darling, följ med och plugga i växjö till hösten? Du kan plugga till förskolelärare och sedan söka jobb hos fritidsresor, eller så kan du ju bara plugga några fristående kurser!:)<3 puss

2010-01-27 @ 16:51:40
Postat av: Jennie

Jadu Sanna...Hoppas verkligen att du åker iväg i höst o gör nåt kul samtidigt som du håvar in lite cash. Inte trodde jag att du skulle bli kvar här! Barn o hund hinner du väl med för tusan!

2010-01-27 @ 21:39:56
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad söta bilder :D

2010-01-27 @ 21:57:29
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Härlig header

2010-01-27 @ 22:16:04
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

favorit mat?

Ha en bra dag

2010-01-27 @ 22:29:11
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Maja

Det är bara att kämpa på! Är det som krävs att du jobbar på barnehage för att öka chansen för att få jobb på fritidsresor eller?

2010-01-27 @ 22:39:19
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du ska med och plugga;) anmälde oss som sökande för boende igår!;)

2010-01-28 @ 08:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0