Snabba cash

Då har jag fått i laddaren och sitter här med en kopp the och har det mysigt i soffan med andreas och sofie, vi har precis.. eller ja, för några timmar sedan ätit Fajitas. Alltså som tacos fast istället för köttfärsen har man kycklingfilé med fajitaskrydda. Så gott och enkelt, fast ändå en sån annan smak än tacos.

Nåväl jag tänkte sammanfatta filmen Snabba cash,



Hm, hur ska jag nu sammanfatta en sån här film som varken var superbra eller dålig.
Handligen var helt enkelt om vilket gäng, serbier eller araber, som ska bli rika.. om jag förstod handlingen rätt.
Vilket jag säkert inte gjorde, haha en timma in i filmen vände jag mig til johanna och erkännde att jag fattade nästan ingenting utav handlingen. Så tycker jag att alla serbier och araber och allt var dom är ser väldigt likadana ut så jag hängde inte riktigt med vem som tillhörde vad. Men trots det så är handligen ändå väldigt bra, det är en film som får en att inse vad folk gör för pengar. Killen i mitten på bilden (som jag även misstänker spelar Frank Wagner i Johan Falk filmerna) är en vanlig svensk stockholmskille som pluggar handel. Han är en dag i behov av pengar, råkar glida in i fel killar och blir tillsagd att göra saker för höga belopp, men det är just det att han verkar inte tänka vad han ger sig in på förens han är inne i skiten och vill ut, och så enkelt är det ju inte riktigt.
Det är mycket slagsmål och blod.
Jag läste i Aftonbladet idag att under inspelningen av den här filmen var det många som skadades på riktigt, just för att killarna ville vel att det skulle se på riktigt ut så tog dom i mer än vad man kanske ska och får. En av dom slog sig så hårt att hans knoge stog ut och fick sy fyra stygn utan bedövning!? haha. Men ger man sig in i leken får man leken tåla, eller?
Hur som helst var filmen väldigt spännande framåt slutet och visste faktiskt inte hur det skulle sluta för någon av dom. Det är en väldigt trovärdig film, fast med ett lustigt avklippt slut..
Vi ville veta mer.. vad hände sen? hur gick det för han? och för hon? och för dom?
Ni är med va? jag ska ju inte avslöja allt för mycket, men visst är det så att det finns en uppföljare?
Det känns som att det borde göra det. Jag har fått för mig att det finns en bok som heter Aldrig fucka up, har den något med detta att göra?

Hur som helst så får filmen betyget SSS+
Det är nog inte så att jag vill se filmen igen, förutom att kanske förstå lite mer, förstå hur allt hänger ihop. Men därimot om det kommer en uppföljare så måste jag se den!


Nu ska jag sova, upp tidigt och sedan gå till simhallen en sväng. Imorgon måste jag skriva ur mig lite om min födelsedag PÅ ONSDAG! Jag är så förvirrad!!


Sov gott, Puss & Kram
Sanna


Kommentarer
Postat av: Pappa M

P.s..läste i tidningen att det verkar bli en uppföljare på filmen...

2010-01-22 @ 10:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0