Tillbaka på ruta ett?

Dom senaste dagarna har varit ganska kaotiska måste jag säga det hela började med att jag bestämde mig för att snygga till mitt CV med hjälp av underbara Lotta Eliassons hjälp.
Hon hjälpte mig både att få bättre självförtroende och ett riktigt snyggt, proffsigt och vuxet cv och pb. Det blev hur bra som helst efter ett par timmars tänkande, pratande och skrivande.. Jag var helnöjd och mitt självförtroende var tipp topp. ´
Redan dagen efter skickade jag in en ansökan som Barn- och Aktivitetsledare för Fritidsresor, det var den 7.e januari som jag gjorde det och ansökan går ut den 24.e januari.
Människor jag pratade med trodde verkligen på mig och jag kände mig på topp, ingen tvekan att jobbet skulle bli mitt!
Genast började jag ställa in mig på att jag skulle bli borta till sommaren, började planera vart i världen som jag skulle vilja jobba, vilka trevliga nya vänner och arbetskamrater jag kommer att få och hur bra jag skulle jobba o.s.v.

Jag var verkligen glad och riktigt drömde mig bort.... i ungefär en vecka.

Igår kväll fick jag beskedet att min ansökan var nekad, jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Fjantigt tycker du säkert men att jobba för Fritidsresor har jag drömt om i säkert 5 år!
Fritidsresor tackade mig iallafall för visat intresse och önskade mig ett lycka till!
Var det allt? Alla mina drömmar om att jobba utomlands var en "nekad ansökan"?
Tillbaka på ruta ett.
Jag skulle lyssnat mera på Lotta, jag skulle ha ringt och visat mig så intresserad som jag var. Jag skulle varit envis. Men det märkligaste var ändå att sista ansökningsdag var den 24.e Januari..?
Alltså jag har aldrig varit med om att man ens fått svar innan sista ansökningsdatum.
Men på måndag ska jag ringa och höra varför jag blev nekad.. så jag får se det på ett positivt sätt som Lotta säger "Det dom kan komma att säga till dig kan vara nyckeln till framgång sanna!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0